poniedziałek, 18 marca 2013

Pizza bez drożdży

Znalazłam dzisiaj ciekawy przepis na pizzę bez drożdży, 
składniki do ciasta:


  • 2 szklanki mąki,
  • 3/4 szklanki mleka,
  • 1/3 szklanki oleju roślinnego,
  • dwie płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,
  • płaska łyżeczka cukru,
Łączymy mąkę z proszkiem, następnie do mleka dodajemy cukier, mieszamy i wlewamy do mąki, wlewamy również olej. Postępujemy jak przy normalnej pizzy, wyrabiamy dajemy na blaszke posmarowaną olejem. 

Dzisiaj postanowiłam zrobić pizzę z wędzonym boczkiem, oliwkami, posiekaną bazylią, pieczarkami (surowymi posypanymi solą) i żółtym serem. Na spód dałam ketchup. 

Tak wygląda przed włożeniem do piekarnika:




A tak po wyjęciu ( piekłam 20 minut w temp. 200 stopni )





Ciasto jest lekko chrupiące i delikatne. Jeśli ktoś nie lubi zapachu drożdży - idealne :)

2 komentarze:

  1. Myślę, że wypróbuję, bo ciasto drożdżowe wciąż jest dla mnie na zbyt wysokim poziomie do wykonania:D:D:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Próbuj, próbuj jest pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń